- yngveUżytkownik
- Klan :
Liczba postów : 319
Płeć :
AUSTRIA: Teya & Salena (Who the Hell is Edgar?)
Wto 31 Sty - 16:17
Reprezentatnkami Austrii na Konkurs Eurowizji 2023 w Liverpoolu zostały Teya i Salena.
W Liverpoolu wykonają utwór pt. "Who the Hell is Edgar?"
W Liverpoolu wykonają utwór pt. "Who the Hell is Edgar?"
Teya & Salena - Who the Hell is Edgar?
Videoclip
Teya i Salena, duet został ujawniony jako reprezentantki Austrii na Ö3-Wecker. Piosenka z którym będą rywalizować w Liverpoolu, zostanie ujawniona 8 marca. Dziewczyny są pierwszym żeńskim duetem, który kiedykolwiek reprezentował Austrię na Eurowizji.
Teya rozwinęła miłość do muzyki w wieku 12 lat i zdobyła swoje pierwsze doświadczenie sceniczne jako saksofonistka w orkiestrze jazzowej. Zaczęła pisać piosenki, gdy miała 17 lat. W 2020 roku wzięła udział w austriackich i serbskich selekcjach narodowych do Eurowizji. Salena zaczęła śpiewać w wieku siedmiu lat, a także nauczyła się grać na gitarze. W 2017 roku dotarła do trzeciej rundy programu The Voice of Germany. W 2019 roku wzięła udział w austriackich preselekcjach do Eurowizji. Jest również głosem jingli dla stacji radia Ö3.Teya i Salena po raz pierwszy spotkały się w programie ORF talent show Starmania'21. Szybko się zaprzyjaźniły i zaczęły razem współpracować.
Austriacki nadawca ORF postanowił po raz kolejny wewnętrznie wybrać zarówno artystów, jak i piosenkę na Konkurs Piosenki Eurowizji, kontynuując metodę stosowaną od 2017 roku.
Kleine Zeitung poinformował w listopadzie, że 15 aktów, do których zwrócili się producent radiowy Eberhard Forcher i producent Lukas Hillebrand, zostało zaproszonych na castingi na żywo. Z castingów nagrania zostały udostępnione jury składającemu się z austriackich i międzynarodowych ekspertów Eurowizji oraz fanklubów Eurowizji w kilku krajach. Te kroki są zmianą w stosunku do poprzednich lat i bardziej zbliżają austriacki proces selekcji do tego, który ma miejsce np. w Szwajcarii.
Teya rozwinęła miłość do muzyki w wieku 12 lat i zdobyła swoje pierwsze doświadczenie sceniczne jako saksofonistka w orkiestrze jazzowej. Zaczęła pisać piosenki, gdy miała 17 lat. W 2020 roku wzięła udział w austriackich i serbskich selekcjach narodowych do Eurowizji. Salena zaczęła śpiewać w wieku siedmiu lat, a także nauczyła się grać na gitarze. W 2017 roku dotarła do trzeciej rundy programu The Voice of Germany. W 2019 roku wzięła udział w austriackich preselekcjach do Eurowizji. Jest również głosem jingli dla stacji radia Ö3.Teya i Salena po raz pierwszy spotkały się w programie ORF talent show Starmania'21. Szybko się zaprzyjaźniły i zaczęły razem współpracować.
Austriacki nadawca ORF postanowił po raz kolejny wewnętrznie wybrać zarówno artystów, jak i piosenkę na Konkurs Piosenki Eurowizji, kontynuując metodę stosowaną od 2017 roku.
Kleine Zeitung poinformował w listopadzie, że 15 aktów, do których zwrócili się producent radiowy Eberhard Forcher i producent Lukas Hillebrand, zostało zaproszonych na castingi na żywo. Z castingów nagrania zostały udostępnione jury składającemu się z austriackich i międzynarodowych ekspertów Eurowizji oraz fanklubów Eurowizji w kilku krajach. Te kroki są zmianą w stosunku do poprzednich lat i bardziej zbliżają austriacki proces selekcji do tego, który ma miejsce np. w Szwajcarii.
- yngveUżytkownik
- Klan :
Liczba postów : 319
Płeć :
Re: AUSTRIA: Teya & Salena (Who the Hell is Edgar?)
Nie 12 Mar - 10:16
Uwielbiam tę piosenkę i ten poziom dobrego joke entry, dobrze się wkręca zwłaszcza ostatnia część. robisz to dobrze!
vestmann lubi ten post
- DastameUżytkownik
- Klan :
Liczba postów : 901
Płeć :
Wiek : 24
Re: AUSTRIA: Teya & Salena (Who the Hell is Edgar?)
Sro 15 Mar - 0:51
Uwazam ze ABSOLUTNY ART <3 3 miejscu u widzow i 24 jury.
Fenistil lubi ten post
- FenistilEkspert Eurowizji
- Klan :
Liczba postów : 1948
Płeć :
Wiek : 30
Skąd : Ząbki
Re: AUSTRIA: Teya & Salena (Who the Hell is Edgar?)
Sob 8 Kwi - 3:56
Bardzo lubię, ale się mega zdziwię jeśli się to uda przedstawić na scenie w strawny sposób. To już nawet z zeszłoroczną piosenką było łatwiej to zrobić, a wyszło jak wyszło. Gdyby Austria nie miała tak żałośnie słabej konkurencji, to nawet bym im wróżył flopa w semi, ale jednak przy obecnym układzie powinno im się udać, a flop pewnie będzie w finale. Chciałbym się mylić.
vestmann and Luna lubią ten post
- marjuzEkspert Eurowizji
- Klan :
Liczba postów : 1290
Wiek : 23
Re: AUSTRIA: Teya & Salena (Who the Hell is Edgar?)
Sro 3 Maj - 0:23
W tym komentarzu pozwolę wyargumentować dlaczego moim zdaniem nie zajmie wysokiego miejsca w 67. Konkursie Piosenki Eurowizji.
1. Kim są do cholery Teya i Salina?
Patrząc na inne ekscentryczne wybory w tym roku czy w poprzednich latach, często to wykonawcy utworów byli główną atrakcją - budzili sympatię/sensację/robili dziwne rzeczy/nosili specyficzne stroje. Słowem - wyróżniali się. Wystarczy popatrzeć na Kääriję czy zespół Let 3 by zrozumieć jak się gra w tę grę wystawiając coś bliższego "joke-entry". Tymczasem nasz duecik stanowią dwie panie, które są zupełnie żadne. Rozumiem specyficzną fanowską przypadłość uwielbienia tzw. "ciotek klotek" (vide Ronela), ale dla kogo normalnego takie nudziary mogą być interesujące?
2. Interesująca tematyka
Cała Europa i wszystkie mniejszości etniczne z pewnością będą łatwo się utożsamiały z utworem poruszającym grzejącą, aktualną i trafną tematykę. Temat: kwestie finansowe twórców piosenek i amerykański pisarz z XIX wieku którego nikt nie zna. Kogo to teraz obchodzi?
Oczywiście na etapie produkcji utworu temat był nieistotny - chodziło o to by bezceremonialnie móc użyć w refrenie słowa "poe" brzmiącego po angielsku łudząco podobnie do potocznego określenia kału. Zupełny przypadek.
3. Gatunek
Let 3 prezentują skandaliczny alternatywny rock z nutą punku. Käärijä prezentuje mieszankę rapu/hip-hopu i electropopu w końcówce. Teya i Salinę prezentują pop (wow!) z drobnymi elementami opery (tu odsyłam do innego mojego artykułu: https://eurowizyjnie.forumpolish.com/t2223-dlaczego-spiewacze-operowi-robia-z-siebie-debili-na-eurowizji). Szał ciał.
Rock, rap, folk itp. to są gatunki które sprzedają się na Eurowizji bo - tu odkrycie - ludzie słuchają takiej muzyki. Popu też się słucha, ale jest go za dużo, przebywa się z nim na co dzień i traktuje jak coś co leci w tle i nie angażuje.
Oczywiście pop może być świetny i zdobywać najwyższe lokaty na Eurowizji, tu też przechodzimy do punktu 4.
4. Kwestie muzyczne
Tu jest najwięcej dyskusji. Dla mnie ta piosenka to wymuszona próba zwrócenia na siebie uwagi gdzie braki w tworzeniu zgrabnie wpadających do ucha dźwięków nadrabia się kiczem i tanimi sztuczkami. Jakie odczucia będą mieć widzowie i jurorzy - to jest niewiadoma zależna od wielu czynników, innych również niż te o których napisałem powyżej. To czy Austria znajdzie się w finale, a tam będzie 25, 20, 15 czy 5 oczywiście trudno przewidzieć, niemniej na mój nos reakcja widzów nie będzie jednak tak entuzjastyczna jak w przypadku choćby czy które też wcześniej krytykowałem.
POEzdrawiam
1. Kim są do cholery Teya i Salina?
Patrząc na inne ekscentryczne wybory w tym roku czy w poprzednich latach, często to wykonawcy utworów byli główną atrakcją - budzili sympatię/sensację/robili dziwne rzeczy/nosili specyficzne stroje. Słowem - wyróżniali się. Wystarczy popatrzeć na Kääriję czy zespół Let 3 by zrozumieć jak się gra w tę grę wystawiając coś bliższego "joke-entry". Tymczasem nasz duecik stanowią dwie panie, które są zupełnie żadne. Rozumiem specyficzną fanowską przypadłość uwielbienia tzw. "ciotek klotek" (vide Ronela), ale dla kogo normalnego takie nudziary mogą być interesujące?
2. Interesująca tematyka
Cała Europa i wszystkie mniejszości etniczne z pewnością będą łatwo się utożsamiały z utworem poruszającym grzejącą, aktualną i trafną tematykę. Temat: kwestie finansowe twórców piosenek i amerykański pisarz z XIX wieku którego nikt nie zna. Kogo to teraz obchodzi?
Oczywiście na etapie produkcji utworu temat był nieistotny - chodziło o to by bezceremonialnie móc użyć w refrenie słowa "poe" brzmiącego po angielsku łudząco podobnie do potocznego określenia kału. Zupełny przypadek.
3. Gatunek
Let 3 prezentują skandaliczny alternatywny rock z nutą punku. Käärijä prezentuje mieszankę rapu/hip-hopu i electropopu w końcówce. Teya i Salinę prezentują pop (wow!) z drobnymi elementami opery (tu odsyłam do innego mojego artykułu: https://eurowizyjnie.forumpolish.com/t2223-dlaczego-spiewacze-operowi-robia-z-siebie-debili-na-eurowizji). Szał ciał.
Rock, rap, folk itp. to są gatunki które sprzedają się na Eurowizji bo - tu odkrycie - ludzie słuchają takiej muzyki. Popu też się słucha, ale jest go za dużo, przebywa się z nim na co dzień i traktuje jak coś co leci w tle i nie angażuje.
Oczywiście pop może być świetny i zdobywać najwyższe lokaty na Eurowizji, tu też przechodzimy do punktu 4.
4. Kwestie muzyczne
Tu jest najwięcej dyskusji. Dla mnie ta piosenka to wymuszona próba zwrócenia na siebie uwagi gdzie braki w tworzeniu zgrabnie wpadających do ucha dźwięków nadrabia się kiczem i tanimi sztuczkami. Jakie odczucia będą mieć widzowie i jurorzy - to jest niewiadoma zależna od wielu czynników, innych również niż te o których napisałem powyżej. To czy Austria znajdzie się w finale, a tam będzie 25, 20, 15 czy 5 oczywiście trudno przewidzieć, niemniej na mój nos reakcja widzów nie będzie jednak tak entuzjastyczna jak w przypadku choćby czy które też wcześniej krytykowałem.
POEzdrawiam
Fenistil and justi578 lubią ten post
Dastame nie lubi tego postu
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach