Eurowizja 2025: Forum Fanów Konkursu
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Go down
Drover
Drover
Użytkownik
Użytkownik
Klan : Labadziara

Liczba postów : 782
Płeć : Male
Wiek : 24

LIBAN: Dalida + Illuminati Hotties Empty LIBAN: Dalida + Illuminati Hotties

Wto 25 Lip - 1:57
Normalna

Dalida - Il faut danser reggae

You have to do the REGGAE dance in the misery
During days without colour


W normalnej edycji Liban zaprezentuje legenda muzyki, która jeszcze nigdy nie pojawiła się w KP - Dalida wraz ze słonecznym utworem "Il faut danser reggae (On musi tańczyć reggae)"! Melodia oparta jest na "Giorno per giorno" Domenico Modugno. Lirycznie piosenka opowiada o tym, że mimo że nasz świat nie jest kolorowy, czasami pozytywne myślenie może wiele zdziałać. Podmiot liryczny miał ciężki dzień, ale chce trochę zapomnieć o problemach życia codziennego i się zrelaksować.



2:-16:2-46

PS. Według jakiegoś tłumaczącego na Tekstowo refren oznacza "Musisz tańczyć reggae w bałaganie, który nie jest gejowski", ale spokojnie, piosenka wcale nie jest homofobiczna! Szeroki uśmiech

Rockowa

Illuminati Hotties - MMMOOOAAAAAYAYA



"MMMOOOAAAAAYAYA" to piosenka z gatunku szeroko pojętej muzyki rockowej (post punk/indie rock/dance punk/pop punk...) pochodząca z drugiego albumu Illuminati Hotties wydanego w 2021 r. "Let Me Do One More".

Utwór został pierwszym singlem promującym album, co miało niemałe znaczenie - wokalistka zespołu, Sarah Tudzin przeszła przez wiele ze swoją starą wytwórnią, która nie wypłacała artystom ich pieniędzy, dlatego postanowiła założyć własne wydawnictwo, owocem którego jest właśnie ta piosenka. "MMMOOOAAAAAYAYA" to dźwięk, który wydajesz, kiedy jesteś tak blisko stracenia... Utwór rozpoczyna się kilkoma uderzeniami gitary i perkusji, ale potem Sarah wkracza jak tani odkurzacz, zasysając chaos i rozprzestrzeniając go. Umawia się na pierwsze randki ("Won't you swing by after hours so you know just what you're getting into?"), droczy się z klientami ("On the phone when they call me 'Mister', I say 'Ma'am, that'll be just fine") i miewa nieprzyjemne doświadczenia związane z narkotykami ("Man, I was scared but I took his drugs"). Popada w depresję ("I'm so sad I can't do laundry") i wpada w huśtawkę nastrojów ("I had it bad, but now I'm back in the saddle, baby!").

Wszystko zmierza ku temu refrenowi - "Mmm/Ooo/Aaaaa/Ya ya" - jednostronnej onomatopei podczas rozmowy, której nie może znieść, podczas gdy jej umysł ściga się poprzez strategię marketingową ("Place that precious pretty product!"), amerykańską politykę ("The DNC is playing dirty!") czy odgrywanie ról seksualnych ("Call me, Daddy!").

Utwór „MMMOOOAAAAAAYAYA” to zwolnienie emocjonalno-duchowego przeciążenia, szyderczy i ironiczny, celowo obrzydliwy: co podkreśla teledysk, będący parodią D'Angelo. Ostatnia linijka uderza orgazmicznym sapnięciem, śmiechem Cruelli de Vil i pozbawioną wdzięku prawdą o kapitaliźmie: „If you're not laughing baby then you're not making money!”. - Pitchfork


2-21-2:51
Powrót do góry
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach