Eurowizja 2003: Scena która zmieniła konkurs
Wto 26 Maj - 16:33
W 2003 roku Eurowizja zawędrowała do Łotwy. Konkurs odbył się w Skonto Hall (pojemność: 6500) w Rydze i uczestniczyły w nim 26 państwa, po raz pierwszy zadebiutowała Ukraina. Oficjalnym sloganem Konkursu Eurowizji w Rydze zostało "Magical rendez-vous" i po części nawiązywało do zwycięskiej piosenki Łotyszki. Logo konkursu zostało wyłonione w drodze otwartego konkursu na który przesłano 204 prace. Zwycięskie logo zyskało nazwę upes - łotewskie słowo oznaczające rzeki - w myśl zasady "tak jak wszystkie rzeki spływają do morza, tak muzyka i piosenki spływają do Konkursu Eurowizji". Pocztówki przedstawiały reprezentantów na tle łotewskich krajobrazów i kultury.
SCENA KTÓRA ZMIENIŁA EUROWIZJĘ.
Konkurs na Łotwie zrewolucjonizował Eurowizję na dobre. Na scenie którą sam architekt nazwał "Planeta Łotwa" wprowadzono nowinki techniczne - po raz pierwszy użyto dużej ilości świateł, dodano efekty wizualne, a na scenie podłogi pojawił się duży wyświetlacz ekranowy, który nadał każdej kompozycji unikalny wygląd. Eurowizja również po raz pierwszy zawitała do internetu (a przypomnijmy był to rok w którym królował windows xp), również po raz pierwszy umieszczono green room w pobliżu sceny, a konkretnie nad sceną. Co by nie mówić, była to przełomowa Eurowizja, cieszy więc fakt, że Polska nie tylko brała w niej udział, ale także wyjechała z niej z drugim najlepszym rezultatem w historii swoich startów.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach