- FenistilEkspert Eurowizji
- Klan :
Liczba postów : 1958
Płeć :
Wiek : 30
Skąd : Ząbki
O czym oni śpiewają? - ESC 2022
Pon 2 Maj - 3:15
Przepraszam, że w tym roku wrzucam to tak późno, ale przez ostatnie tygodnie tak baaardzo mi się nie chciało tego robić... Z jakiegoś powodu szło mi to jak po grudzie. Na szczęście jak tylko poczułem eurowizyjną atmosferę, to zapał powrócił.
Poniżej jak zwykle znajdziecie moje mniej lub bardziej udane interpretacje tegorocznych eurowizyjnych tekstów, podzielone na kilka kategorii tematycznych. Zachęcam Was do dyskusji i dzielenia się swoimi własnymi przemyśleniami.
- - - - -
ZŁAMANE SERCA
"Sekret" - Ona przeżyła upojne noce ze swoim kochankiem, który ją potem zostawił, ale ona wciąż pragnie tylko jego.
"Pstryknięcie" - Ludzie radzą jej, żeby po prostu zapomniała o swoim byłym - jakby dało się to tak łatwo zrobić, jak za pstryknięciem palców. Ona tego jednak nie potrafi i gniewa się na nich za ich ignorancję, jednocześnie dalej cierpiąc przez nieszczęśliwą miłość.
"Zanikamy do czerni" - Ona postanowiła od niego po prostu odejść, z czym on zupełnie nie potrafi sobie poradzić. Czuje ból i odrętwienie. Ich wspólna miłość stała się historią, a on kosztem swojego obecnego życia zatraca się we wspomnieniach.
"Tęsknić za tobą" - On popada w skrajne nastroje, gdy myśli o swojej byłej. Czasem jest zdołowany, a myśl o niej wywołuje w nim co najwyżej gniew. Z kolei kiedy indziej potrafi pod wpływem impulsu i lepszego humoru odebrać od niej telefon. Zdaje sobie sprawę, że prawdziwa miłość nie powinna ciągnąć za sobą tych wszystkich negatywnych emocji. Postanawia za wszelką cenę uwolnić się od tego i ruszyć dalej ze swoim życiem.
"Umrzeć razem" - Ich związek już od dawna szwankuje i lada moment zupełnie się rozpadnie. Ciągną go już tylko resztkami sił. Ona wie, że zaraz straci ukochanego. Myśli o tym, że gdyby przyszło im w tej chwili razem umrzeć, to wciąż byliby razem, w tym ciągnącym się aż po wieczność momencie.
"I kto to mówi" - Ona była źle traktowana przez swojego partnera, który był wiecznie zapatrzony w siebie i nie miał dla niej respektu. Teraz przejrzała na oczy i postanowiła na dobre z nim zerwać. On jednak nie chce odpuścić i oskarża ją o to, że się bawi jego uczuciami - co jej zdaniem jest w jego ustach wyjątkową hipokryzją.
"Dreszcze" - W ich związku źle się układa, a oni nie są w stanie tego naprawić, bo nie potrafią opisać słowami tego co czują. Są oni pełni dziwnych lęków, mają jakąś blokadę emocjonalną i nie potrafią się przed sobą wzajemnie otworzyć. Zamiast tego dystans między nimi jedynie się powiększa.
"Sentymenty" - Ona nie może przestać myśleć o swoim ukochanym, który już nigdy nie wróci.
"W kółko" - W ich związku źle się dzieje, ale z jakiegoś powodu nie są w stanie ze sobą normalnie o tym porozmawiać. Miotają się tylko i kręcą się w kółko, wracając do punktu wyjścia.
"Głębina" - Ona jest samotna i bardzo zagubiona. Wciąż nie może zapomnieć o swojej utraconej miłości i nie wie jak sobie z tym poradzić.
"Dyskoteka" - On poznał fajną dziewczynę na dyskotece, ale ona nie była nim szczególnie zainteresowana i wkrótce poszła bawić się z kimś innym, na kogo zwróciła uwagę. On nie może przeboleć, że jego uczucie nie będzie miało szansy się rozwinąć i rozpamiętuje tamte krótkie, szczęśliwe momenty wspólnego tańca.
"Przytul mnie mocniej" - Ona właśnie spędza noc z kimś, kogo z wzajemnością szczerze pokochała. On jednak stchórzył i wyznał jej, że nie jest emocjonalnie gotowy na związek. Próbował załagodzić sytuację mówiąc jej, że między nimi wszystko potoczyło się dla niego zbyt szybko, że to nie jej wina i że znajdzie sobie ona jeszcze kogoś innego. Żaden z tych logicznych argumentów nie jest jednak w stanie załagodzić jej żalu i złamanego serca. Tymczasem chce jednak zatracić się w ostatnich godzinach jego bliskości, którą już niedługo na zawsze utraci.
POŻĄDANIE
"Grzeszna przyjemność" - Ona jest w szczęśliwym związku, ale podświadomie marzy o kimś innym i fantazjuje o nim co nocy. Czuje się z tego powodu trochę winna, ale z drugiej strony to grzeszne marzenie jest jej na swój sposób potrzebne.
"No dalej" - Ona jest podniecona myślą o pewnym mężczyźnie. Chce, żeby z nią był i spełnił jej fantazje.
"Izebel" - On dał się uwieść pociągającej, niebezpiecznej i pewnej siebie kobiecie - femme fatale niczym biblijna Izebel. Wie, że jest dla niej tylko jednym kochankiem z wielu i nic dla niej nie znaczy, ale mimo to nie kryje dla niej podziwu.
"Jstm" - On chce kogoś poderwać w klubie i choć czasem może się to wiązać z rozczarowaniem, to jest napalony i cały ocieka pewnością siebie.
"Zjedz warzywka" - Jego ekologiczny styl życia jest sexy, a dziewczyny zamiast kiełbaski w hot-dogu powinny wybierać tą w jego spodniach.
"Daj banana temu wilkowi" - On ma coś w rodzaju dziwnego crusha na pewnego wilka i zachwyca się jego zębami, futrem, oddechem. Chce nakarmić tego wilka bananem, żeby ten nie zjadł jego babci.
MIŁOŚĆ
"Aureola" - Ona znalazła swoją wewnętrzną siłę i walczy o swoje na tym świecie, bez czekania na pomoc z góry. Przekonuje swojego kochanka, że są szczególnie mocni jako para i będąc w duecie nie będzie on potrzebował żadnych bogów, bo będzie miał ją.
"Zadzwoń do mnie" - On zakochał się w kimś, kto został już dawno odrzucony przez jego otoczenie. Martwi się trochę, że nikomu się nie spodoba gdy prawda o tej miłości wyjdzie na jaw, ale nie zważa na to. Chce tę osobę chronić i być z nią mimo wszystko.
"Striptizerka" - Ona jest w relacji z mężczyzną, chociaż wie, że on leci tylko na jej ciało. Jest świadoma swojej kobiecości i jest w stanie przełknąć tę transakcyjność związku, byle tylko dostawać od niego jakąkolwiek namiastkę miłości.
PEWNOŚĆ SIEBIE
"Nie taki sam" - On od dziecka czuł się inny i choć starał się dopasowywać do otoczenia, to nie czuł się z tym naturalnie, a otoczenie go odtrącało. Teraz znalazł w sobie siłę, żeby przezwyciężyć dawne urazy, by móc opowiedzieć swoje świadectwo i pokazać drogę innym zagubionym ludziom będącym w podobnej sytuacji jak on kiedyś. Chce wspólnie zmienić świat, żeby dla wszystkich był lepszy.
"Intencja" - Pomimo burzliwej młodości i wielu popełnionych błędów, on stara się przekuć te doświadczenia w siłę i działać, zamiast niepotrzebnie wracać do przeszłości.
"Zgaszone światła" - Ona wiele przeszła w życiu. Nie może zapomnieć o swoim byłym i chciałaby znów mieć jego wsparcie. Zdaje sobie jednak sprawę ze swojej siły i woli nawet wycofać się na chwilę z życia niż na siłę próbować się zmieniać dla innych.
"Przedstawienie" - Ona już nawet w dzieciństwie nie mogła liczyć na pewną bliską sobie osobę, a zamiast niezbędnego wsparcia słyszała jedynie, że powinna przestać być sobą i się dostosować. Na przekór jednak dodaje jej to tylko więcej motywacji, by pozostać wierną sobie i dumnie iść przez życie.
"Wraz ze wschodzącym słońcem" - Kończą się smutne czasy cichego cierpienia i niczym powracające po zimowych miesiącach słońce nadchodzi teraz czas optymizmu i nadziei.
"Jestem jaka jestem" - Ona jest świadoma swojej wartości i nawet w tych najtrudniejszych momentach w życiu daje jej to motywację, by się podnieść i przezwyciężyć swoje demony.
UCZCIWOŚĆ
"Nadzieja" - Trzeba mieć swoją dumę, żyć uczciwie i brać sprawy we własne ręce.
"Oddychaj" - Powietrze jest niezbędne do życia i trzeba walczyć z całych sił o każdy oddech, ale także dać żyć innym.
"Rzeka" - Jemu nie podoba się co uczynił ze swoim życiem, osiągając sukces w szemrany sposób. Postanawia raz na dobre odpuścić i oczyścić się poprzez samobójstwo.
TĘSKNOTA
"Gwiazdy rocka" - Oni byli kiedyś szczęśliwi i beztroscy, a ich życie było proste i pełne czaru. Te czasy już jednak przeminęły, a szare codzienne życie w końcu ich dopadło. On nie może przestać rozpamiętywać tych starych czasów i marzyć o tym, że znów powrócą.
"saudade, saudade" - Ona nie może przestać myśleć o swoim zmarłym bliskim, choć bezskutecznie próbowała zostawić to za sobą. Stale ogarnia ją całą coś, co można określić tylko jako saudade - specyficzną melancholijną tęsknotę.
"Chłopaki zaiste płaczą" - On jest małym chłopcem, który stara się być uważanym za dzielnego, ale nie zawaha się uronić szczerych łez i okazać emocji przy rozstaniu z kimś bliskim.
"Stefania" - On zawdzięcza wszystko swojej matce Stefanii, która od małego wprowadzała go w meandry tego świata. To ona dała mu całą swoją wiedzę i serce oraz uczyniła go tym, kim się stał. Teraz choć się zestarzała, a on jest już samodzielny, to wciąż ją ogromnie szanuje i szuka u niej rady oraz ukojenia.
"Kosmiczny człowiek" - On był niespokojnym duchem i ma za sobą różne zawirowania w życiu, ale teraz czuje, że chciałby w końcu wrócić do domu, do bliskiej osoby, i osiąść tam już na dobre. Przyrównuje to wszystko do bycia astronautą, które pomimo wielu atrakcyjnych aspektów pozostawia w człowieku pustkę i tęsknotę.
WIDOWISKO
"Iskra" - Nocą na leśnej polanie, przy świetle pochodni, ma miejsce dziki, pierwotny taniec dwojga ludzi.
"Zamknij mnie" - On chce zostać zadziwiony przez widowisko na kosmicznym poziomie, nie zadowoli się przeciętnością.
"Zwolnione tempo" - Ona jest prawdziwą bombą i gdy wbija na parkiet na imprezie, to wszyscy szaleją z zachwytu. Zdaje sobie dobrze sprawę ze swojej zajebistości i zachęca wręcz, żeby ją filmować i obejrzeć sobie jej boskie ruchy w spowolnieniu.
INNE
"Pociąg" - Mołdawia i Rumunia to bratnie narody połączone wspólną kulturą, nawet jeśli de facto są osobnymi krajami. Jadąc pociągiem z jednego do drugiego w ogóle nie da się odczuć tej przekraczanej granicy.
"W zdrowym ciele" - Artyści muszą być zdrowi i wyglądać zdrowo, bo tego się od nich oczekuje. Na szczęście nasze ciało zazwyczaj jakoś samo radzi sobie z poprawnym funkcjonowaniem, ale tylko do czasu aż coś zaszwankuje, a wtedy osoba bez ubezpieczenia zdrowotnego staje się nagle zupełnie niewidoczna dla służby zdrowia. Na dodatek, wbrew powiedzeniu "w zdrowym ciele zdrowy duch", w zdrowym ciele może się kryć choroba umysłu, smutek, desperacja lub strach, a na to już nikt nie ma prostego rozwiązania.
- - - - -
W kategorii najlepszych tekstów swoje prywatne nagrody chciałbym przyznać:
Włochom (chwilami poetyckie, a jednocześnie bardzo realistycznie malujące ten obraz bezsilności)
Szwecji (typowy tekst o rozstaniu, ale bardzo dobrze działa przez to, że nie opowiada o przeszłości, tylko jest mocno osadzony w teraźniejszości)
Łotwie (za imponująco nieoczywiste combo ekologii z seksem)
Portugalii (za zgrabne uplecenie całej piosenki wokół jednego rodzimego słowa)
Wielkiej Brytanii (za nieskomplikowaną, ale trafną kosmiczną metaforę życia)
Serbii (za najbardziej oryginalny temat, do tego z paroma warstwami do interpretacji)
Drobne wyróżnienia mam też dla:
Irlandii (za nauczenie mnie wyrażenia that's rich coming from you, którego dotąd nie znałem)
Chorwacji (za moralną niejednoznaczność)
Słowenii (za to, że dla jaj wstawili fragment tekstu o sobie samych jako o marnych muzykach)
San Marino (za to zaskoczenie, że wbrew moim przewidywaniom tytułowa striptizerka jest jedynie metaforą)
Islandii (za przeogromną poetyckość tekstu; poczułem się prawie jak na maturze)
Polski (jestem stosunkowo pewny, że moja interpretacja dość mocno odbiega od tej wzorcowej, ale i tak mnie bawi, że mogłem dojść do takich wniosków)
Mołdawii (za unikalną tematykę i bezczelne sięgnięcie po 24 punkty od sąsiada)
Całkowita porażka zadziała się natomiast moim zdaniem w przypadku:
Czarnogóry (może ja jestem za głupi, ale pomimo sensu w poszczególnych wersach absolutnie nie skleja mi się to w jakąkolwiek logiczną całość)
Gruzji (prawie cały ten tekst to powtarzany bełkot, byle do rytmu)
Poniżej jak zwykle znajdziecie moje mniej lub bardziej udane interpretacje tegorocznych eurowizyjnych tekstów, podzielone na kilka kategorii tematycznych. Zachęcam Was do dyskusji i dzielenia się swoimi własnymi przemyśleniami.
- - - - -
ZŁAMANE SERCA
"Sekret" - Ona przeżyła upojne noce ze swoim kochankiem, który ją potem zostawił, ale ona wciąż pragnie tylko jego.
"Pstryknięcie" - Ludzie radzą jej, żeby po prostu zapomniała o swoim byłym - jakby dało się to tak łatwo zrobić, jak za pstryknięciem palców. Ona tego jednak nie potrafi i gniewa się na nich za ich ignorancję, jednocześnie dalej cierpiąc przez nieszczęśliwą miłość.
"Zanikamy do czerni" - Ona postanowiła od niego po prostu odejść, z czym on zupełnie nie potrafi sobie poradzić. Czuje ból i odrętwienie. Ich wspólna miłość stała się historią, a on kosztem swojego obecnego życia zatraca się we wspomnieniach.
"Tęsknić za tobą" - On popada w skrajne nastroje, gdy myśli o swojej byłej. Czasem jest zdołowany, a myśl o niej wywołuje w nim co najwyżej gniew. Z kolei kiedy indziej potrafi pod wpływem impulsu i lepszego humoru odebrać od niej telefon. Zdaje sobie sprawę, że prawdziwa miłość nie powinna ciągnąć za sobą tych wszystkich negatywnych emocji. Postanawia za wszelką cenę uwolnić się od tego i ruszyć dalej ze swoim życiem.
"Umrzeć razem" - Ich związek już od dawna szwankuje i lada moment zupełnie się rozpadnie. Ciągną go już tylko resztkami sił. Ona wie, że zaraz straci ukochanego. Myśli o tym, że gdyby przyszło im w tej chwili razem umrzeć, to wciąż byliby razem, w tym ciągnącym się aż po wieczność momencie.
"I kto to mówi" - Ona była źle traktowana przez swojego partnera, który był wiecznie zapatrzony w siebie i nie miał dla niej respektu. Teraz przejrzała na oczy i postanowiła na dobre z nim zerwać. On jednak nie chce odpuścić i oskarża ją o to, że się bawi jego uczuciami - co jej zdaniem jest w jego ustach wyjątkową hipokryzją.
"Dreszcze" - W ich związku źle się układa, a oni nie są w stanie tego naprawić, bo nie potrafią opisać słowami tego co czują. Są oni pełni dziwnych lęków, mają jakąś blokadę emocjonalną i nie potrafią się przed sobą wzajemnie otworzyć. Zamiast tego dystans między nimi jedynie się powiększa.
"Sentymenty" - Ona nie może przestać myśleć o swoim ukochanym, który już nigdy nie wróci.
"W kółko" - W ich związku źle się dzieje, ale z jakiegoś powodu nie są w stanie ze sobą normalnie o tym porozmawiać. Miotają się tylko i kręcą się w kółko, wracając do punktu wyjścia.
"Głębina" - Ona jest samotna i bardzo zagubiona. Wciąż nie może zapomnieć o swojej utraconej miłości i nie wie jak sobie z tym poradzić.
"Dyskoteka" - On poznał fajną dziewczynę na dyskotece, ale ona nie była nim szczególnie zainteresowana i wkrótce poszła bawić się z kimś innym, na kogo zwróciła uwagę. On nie może przeboleć, że jego uczucie nie będzie miało szansy się rozwinąć i rozpamiętuje tamte krótkie, szczęśliwe momenty wspólnego tańca.
"Przytul mnie mocniej" - Ona właśnie spędza noc z kimś, kogo z wzajemnością szczerze pokochała. On jednak stchórzył i wyznał jej, że nie jest emocjonalnie gotowy na związek. Próbował załagodzić sytuację mówiąc jej, że między nimi wszystko potoczyło się dla niego zbyt szybko, że to nie jej wina i że znajdzie sobie ona jeszcze kogoś innego. Żaden z tych logicznych argumentów nie jest jednak w stanie załagodzić jej żalu i złamanego serca. Tymczasem chce jednak zatracić się w ostatnich godzinach jego bliskości, którą już niedługo na zawsze utraci.
POŻĄDANIE
"Grzeszna przyjemność" - Ona jest w szczęśliwym związku, ale podświadomie marzy o kimś innym i fantazjuje o nim co nocy. Czuje się z tego powodu trochę winna, ale z drugiej strony to grzeszne marzenie jest jej na swój sposób potrzebne.
"No dalej" - Ona jest podniecona myślą o pewnym mężczyźnie. Chce, żeby z nią był i spełnił jej fantazje.
"Izebel" - On dał się uwieść pociągającej, niebezpiecznej i pewnej siebie kobiecie - femme fatale niczym biblijna Izebel. Wie, że jest dla niej tylko jednym kochankiem z wielu i nic dla niej nie znaczy, ale mimo to nie kryje dla niej podziwu.
"Jstm" - On chce kogoś poderwać w klubie i choć czasem może się to wiązać z rozczarowaniem, to jest napalony i cały ocieka pewnością siebie.
"Zjedz warzywka" - Jego ekologiczny styl życia jest sexy, a dziewczyny zamiast kiełbaski w hot-dogu powinny wybierać tą w jego spodniach.
"Daj banana temu wilkowi" - On ma coś w rodzaju dziwnego crusha na pewnego wilka i zachwyca się jego zębami, futrem, oddechem. Chce nakarmić tego wilka bananem, żeby ten nie zjadł jego babci.
MIŁOŚĆ
"Aureola" - Ona znalazła swoją wewnętrzną siłę i walczy o swoje na tym świecie, bez czekania na pomoc z góry. Przekonuje swojego kochanka, że są szczególnie mocni jako para i będąc w duecie nie będzie on potrzebował żadnych bogów, bo będzie miał ją.
"Zadzwoń do mnie" - On zakochał się w kimś, kto został już dawno odrzucony przez jego otoczenie. Martwi się trochę, że nikomu się nie spodoba gdy prawda o tej miłości wyjdzie na jaw, ale nie zważa na to. Chce tę osobę chronić i być z nią mimo wszystko.
"Striptizerka" - Ona jest w relacji z mężczyzną, chociaż wie, że on leci tylko na jej ciało. Jest świadoma swojej kobiecości i jest w stanie przełknąć tę transakcyjność związku, byle tylko dostawać od niego jakąkolwiek namiastkę miłości.
PEWNOŚĆ SIEBIE
"Nie taki sam" - On od dziecka czuł się inny i choć starał się dopasowywać do otoczenia, to nie czuł się z tym naturalnie, a otoczenie go odtrącało. Teraz znalazł w sobie siłę, żeby przezwyciężyć dawne urazy, by móc opowiedzieć swoje świadectwo i pokazać drogę innym zagubionym ludziom będącym w podobnej sytuacji jak on kiedyś. Chce wspólnie zmienić świat, żeby dla wszystkich był lepszy.
"Intencja" - Pomimo burzliwej młodości i wielu popełnionych błędów, on stara się przekuć te doświadczenia w siłę i działać, zamiast niepotrzebnie wracać do przeszłości.
"Zgaszone światła" - Ona wiele przeszła w życiu. Nie może zapomnieć o swoim byłym i chciałaby znów mieć jego wsparcie. Zdaje sobie jednak sprawę ze swojej siły i woli nawet wycofać się na chwilę z życia niż na siłę próbować się zmieniać dla innych.
"Przedstawienie" - Ona już nawet w dzieciństwie nie mogła liczyć na pewną bliską sobie osobę, a zamiast niezbędnego wsparcia słyszała jedynie, że powinna przestać być sobą i się dostosować. Na przekór jednak dodaje jej to tylko więcej motywacji, by pozostać wierną sobie i dumnie iść przez życie.
"Wraz ze wschodzącym słońcem" - Kończą się smutne czasy cichego cierpienia i niczym powracające po zimowych miesiącach słońce nadchodzi teraz czas optymizmu i nadziei.
"Jestem jaka jestem" - Ona jest świadoma swojej wartości i nawet w tych najtrudniejszych momentach w życiu daje jej to motywację, by się podnieść i przezwyciężyć swoje demony.
UCZCIWOŚĆ
"Nadzieja" - Trzeba mieć swoją dumę, żyć uczciwie i brać sprawy we własne ręce.
"Oddychaj" - Powietrze jest niezbędne do życia i trzeba walczyć z całych sił o każdy oddech, ale także dać żyć innym.
"Rzeka" - Jemu nie podoba się co uczynił ze swoim życiem, osiągając sukces w szemrany sposób. Postanawia raz na dobre odpuścić i oczyścić się poprzez samobójstwo.
TĘSKNOTA
"Gwiazdy rocka" - Oni byli kiedyś szczęśliwi i beztroscy, a ich życie było proste i pełne czaru. Te czasy już jednak przeminęły, a szare codzienne życie w końcu ich dopadło. On nie może przestać rozpamiętywać tych starych czasów i marzyć o tym, że znów powrócą.
"saudade, saudade" - Ona nie może przestać myśleć o swoim zmarłym bliskim, choć bezskutecznie próbowała zostawić to za sobą. Stale ogarnia ją całą coś, co można określić tylko jako saudade - specyficzną melancholijną tęsknotę.
"Chłopaki zaiste płaczą" - On jest małym chłopcem, który stara się być uważanym za dzielnego, ale nie zawaha się uronić szczerych łez i okazać emocji przy rozstaniu z kimś bliskim.
"Stefania" - On zawdzięcza wszystko swojej matce Stefanii, która od małego wprowadzała go w meandry tego świata. To ona dała mu całą swoją wiedzę i serce oraz uczyniła go tym, kim się stał. Teraz choć się zestarzała, a on jest już samodzielny, to wciąż ją ogromnie szanuje i szuka u niej rady oraz ukojenia.
"Kosmiczny człowiek" - On był niespokojnym duchem i ma za sobą różne zawirowania w życiu, ale teraz czuje, że chciałby w końcu wrócić do domu, do bliskiej osoby, i osiąść tam już na dobre. Przyrównuje to wszystko do bycia astronautą, które pomimo wielu atrakcyjnych aspektów pozostawia w człowieku pustkę i tęsknotę.
WIDOWISKO
"Iskra" - Nocą na leśnej polanie, przy świetle pochodni, ma miejsce dziki, pierwotny taniec dwojga ludzi.
"Zamknij mnie" - On chce zostać zadziwiony przez widowisko na kosmicznym poziomie, nie zadowoli się przeciętnością.
"Zwolnione tempo" - Ona jest prawdziwą bombą i gdy wbija na parkiet na imprezie, to wszyscy szaleją z zachwytu. Zdaje sobie dobrze sprawę ze swojej zajebistości i zachęca wręcz, żeby ją filmować i obejrzeć sobie jej boskie ruchy w spowolnieniu.
INNE
"Pociąg" - Mołdawia i Rumunia to bratnie narody połączone wspólną kulturą, nawet jeśli de facto są osobnymi krajami. Jadąc pociągiem z jednego do drugiego w ogóle nie da się odczuć tej przekraczanej granicy.
"W zdrowym ciele" - Artyści muszą być zdrowi i wyglądać zdrowo, bo tego się od nich oczekuje. Na szczęście nasze ciało zazwyczaj jakoś samo radzi sobie z poprawnym funkcjonowaniem, ale tylko do czasu aż coś zaszwankuje, a wtedy osoba bez ubezpieczenia zdrowotnego staje się nagle zupełnie niewidoczna dla służby zdrowia. Na dodatek, wbrew powiedzeniu "w zdrowym ciele zdrowy duch", w zdrowym ciele może się kryć choroba umysłu, smutek, desperacja lub strach, a na to już nikt nie ma prostego rozwiązania.
- - - - -
W kategorii najlepszych tekstów swoje prywatne nagrody chciałbym przyznać:
Włochom (chwilami poetyckie, a jednocześnie bardzo realistycznie malujące ten obraz bezsilności)
Szwecji (typowy tekst o rozstaniu, ale bardzo dobrze działa przez to, że nie opowiada o przeszłości, tylko jest mocno osadzony w teraźniejszości)
Łotwie (za imponująco nieoczywiste combo ekologii z seksem)
Portugalii (za zgrabne uplecenie całej piosenki wokół jednego rodzimego słowa)
Wielkiej Brytanii (za nieskomplikowaną, ale trafną kosmiczną metaforę życia)
Serbii (za najbardziej oryginalny temat, do tego z paroma warstwami do interpretacji)
Drobne wyróżnienia mam też dla:
Irlandii (za nauczenie mnie wyrażenia that's rich coming from you, którego dotąd nie znałem)
Chorwacji (za moralną niejednoznaczność)
Słowenii (za to, że dla jaj wstawili fragment tekstu o sobie samych jako o marnych muzykach)
San Marino (za to zaskoczenie, że wbrew moim przewidywaniom tytułowa striptizerka jest jedynie metaforą)
Islandii (za przeogromną poetyckość tekstu; poczułem się prawie jak na maturze)
Polski (jestem stosunkowo pewny, że moja interpretacja dość mocno odbiega od tej wzorcowej, ale i tak mnie bawi, że mogłem dojść do takich wniosków)
Mołdawii (za unikalną tematykę i bezczelne sięgnięcie po 24 punkty od sąsiada)
Całkowita porażka zadziała się natomiast moim zdaniem w przypadku:
Czarnogóry (może ja jestem za głupi, ale pomimo sensu w poszczególnych wersach absolutnie nie skleja mi się to w jakąkolwiek logiczną całość)
Gruzji (prawie cały ten tekst to powtarzany bełkot, byle do rytmu)
Yngwie / admin, Dawid, Skrzeczek, marjuz, Liver, Darka, Drover and lubią ten post
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach